بیوگرافی وین رونی
نوشته شده توسط : poorya.r

وین رونی زمانیكه قرار داد خود را با منچستر یونایتد به ارزش 30 میلیون پوند امضا كرد گران قیمت ترین بازیكن جوان جهان شد.

بازیكن سابق اورتونی رویای پیوستن به الدترافورد را زمانی آگوست 2004 فرصت باقی بودپایان داد كه فقط ساعتی به پایان زمان نقل و انتقالات در روز سه شنبه 31 .

اولین بازی وین در اولین بازی فصل 2002-2003 مقابل تاتنهام در گودیسون پارك بود. او نه بازی بعد اولین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند – گل فوق العاده ی دقیقه آخر كه پیروزی دراماتیك 2-1 برابر آرسنال را سبب شد -

به زودی استعداد وین رونی در سطحبین المللی آشكار شد و او در فوریه 2003 جوانترین بازیكن انگلستان شد، زمانیكه به عنوان بازیكن ذخیره در بازی مقابل استرالیا در آپتون پارك به میدان آمد. او همچنین جوانترین بازیكنی شد كه برای كشورش در بازی با مقدونیه در 17 سالگی و در سپتامبر 2003 گل زد.

شهرت او وقتی به عنوان یك بازیكن جوان در جهان بیشتر شد كه آن بازیهای خیره كننده را برای انگلستان در جام ملتهای اروپا 2004 در پرتغال به نمایش گذاشت.



به دنبال این قرار داد نقل و انقال با اورتون، یونایتدها بالاخره بازیكنی را داشتند كه از وجود او رئیس قرمزهای منچستر احساس خوشحالی كند.

فرگوسن: "من خیلی خوشحالم. من فكر میكنم كه ما بهترین بازیكن جوان این كشور در 30 سال گذشته را در اختیار داریم. همه از این قرارداد احساس خوشحالی میكنند"

او قبل از پیوستن (رود ون نیستل‌روی) به رئال مادرید مهاجم دوم تیم خود بود با این وجود در سال‌های 2005 و 2006 بارها در جناحین بازی كرد و در این كار خیلی خوب ظاهر شد. او در تیم منچستر‌یونایتد شماره هشت و در تیم ملی انگلیس شماره نه را دارد. رونی در شهر كوچك (كاراكس تنت) در نزدیكی (لیورپول) پرورش یافت و به همراه دو برادر خود به مدرسه معمولی شهر می‌‌رفت. او همیشه عاشق (اورتون) بود و این عشق را با پوشیدن تی‌شرتی كه روی آن نوشته شده بود (یك بار آبی، همیشه آبی) به همه نشان می‌‌داد. پنجره قدیمی اتاق رونی همیشه از عكس‌های اعضای تیم اورتون پوشیده بود. 4 گلی كه او در چهار مسابقه مقابل سوییس و كرواسی به ثمر رساند- كه اون گل زیبا رو از فاصله 25 یاردی ( 22.5 متری) مقابل كرواسی شامل میشود- كافی بود تا سر الكس فرگوسن را برای امضای قرارداد با این گل زن فوق العاده كه از زمانیكه او 14 ساله بوده به دنبالش بوده است متقاعد كند.

او گران‌ترین فوتبالیست زیر بیست سال تاریخ نیز بود. زیرا در هجده سالگی با قیمت 31 میلیون پوند با تیم منچستر یونایتد قرارداد بست.

رونی یكی از سه پسر (وین بزرگ) و (جنیت رونی) است. برادران او (گراهام و جان) نام دارند. وین مدرك تحصیلی بالایی ندارد. او همیشه زیر نگاه تیزبین دوربین‌های نشریات مختلف است و عادت وسواس‌‌گونه نامزدش (كالین مك‌لاگلین) برای خرید كردن، اغلب مورد انتقاد و استهزا قرار می‌‌گیرد. آن دو در حال حاضر در یك عمارت 4/25 میلیون پوندی در دهكده (پرست‌بری) واقع در (چشایر) انگلیس زندگی می‌‌كنند. وقتی رونی به منچستریونایتد منتقل شد اعضای تیم به او توصیه كردند خانه‌ای در (چشایر) برای خود انتخاب كند. یك روز رونی در یكی از خیابان‌‌های (پرست‌بری) قدم می‌‌زد كه چشمش به مهمانخانه‌ای به نام (دریاسالار رونی) افتاد. هر چند كه این یك اشتباه بصری بود و آن مهمانخانه (دریاسالار رادنی) نام داشت ولی آن دهكده به دل او نشست و آن‌جا را برای زندگی انتخاب كرد. وین‌رونی خانه‌ای نیز در (ماربلا)ی فلوریدا دارد.
وین‌رونی قراردادهای پرمنفعت و چشمگیری نیز با شركت‌های (نایك)، (نوكیا)، (فورد)، (ادسا) و (كوكاكولا) بسته است. قیمت او برای تبلیغ كالاها 46 میلیون یورو ارزیابی شده است و همین قیمت او را بعد از (رونالدینیو) و (دیوید بكهام) در مقام سوم گران‌ترین‌های تبلیغاتی فوتبال قرار می‌‌دهد. تصویر او تاكنون بر روی پانصد میلیون قوطی كوكاكولا چاپ شده است.
خواننده‌های محبوب رونی (امینم) و (فیفتی سنت) هستند. فیلم مورد علاقه او )Grease( با بازی نامزدش كالین و سریال تلویزیونی محبوبش (تنها احمق‌ها و اسب‌ها) می‌‌باشد. او از خوانندگان پر و پا قرص سری كتاب‌های (هری‌پاتر) نیز به شمار می‌‌رود. رونی به ورزش بوكس علاقه‌مند است و عاشق بازی (مایك ‌تایسون) می‌‌باشد. او اوقات فراغت خود را با بازی‌های ویدیویی پر می‌‌كند. در این مواقع ترجیح می‌‌دهد با هم تیمی‌هایش (وس‌ براون)، (جان‌ اوشی) و (ریو فردیناند) بازی كند.

رونی و اتهامات پی در پی
وین رونی بارها مورد اتهام مطبوعات قرار گرفته است كه علت اصلی پیدایش این اتهامات، رفتار خشونت‌بار او است. در ماه آوریل 2006 روزنامه‌ها اعلام كردند كه او در قمار، هفتصد هزار پوند باخته است. چند روز بعد نیز مبلغ صدهزار پوند (كه همه را به موسسات خیریه بخشید) به عنوان غرامت از روزنامه‌های)the sun(و)the world of News( دریافت كرد. این روزنامه‌ها ادعا كرده بودند كه رونی در یك كلوپ شبانه به نامزدش توهین كرده است. در سپتامبر 2006 رونی بار دیگر مركز توجه همگان قرار گرفت. این‌بار او متهم شده بود كه با مشت به چشم (مایكل گری) مدافع تیم (بلك برن) كوبیده است. البته این‌بار این گری بود كه دعوا را شروع كرد و با اهانت به مهمانان میز رونی در یك رستوران خشم او را برانگیخت.

كالین مك‌لاگلین نامزد رونی متولد سوم آوریل 1986 در لیورپول می‌‌باشد. حضور همیشگی نام رونی در تیترهای خبری باعث شده است كه كالین به شهرت دست یابد. تصویر او هم به‌طور منظم در مطبوعات انگلیسی دیده می‌‌شود. كالین اغلب تعطیلات خود را با رفتن به مناطق آفتاب‌گیر سپری می‌‌كند. پدر كالین یك بنا به نام (تونی) بود كه در یك باشگاه بوكس هم كار می‌‌كرد.
مادرش (كولت) نیز پرستار بچه بود. كالین سه خواهر و برادر دارد. او در دوازده سالگی با رونی آشنا شد. در آن زمان آنها در شهركی در حومه لیورپول زندگی می‌‌كردند. مادر رونی در مدرسه كاتولیكی كه كالین در آن تحصیل می‌‌كرد، خدمتكار نیمه‌وقت بود.
می‌‌گویند رونی در همان نخستین ملاقات، كالین را با خود به سینما برد. كالین همیشه رویای هنرپیشه شدن را در سر می‌‌پروراند و در دوارن دبیرستان در فیلمی به نام Grease كه محبوب رونی است، بازی كرد. وقتی هفده ساله بود، رونی با تقدیم یك حلقه نامزدی 46/500 پوندی از او خواستگاری كرد. مدتی بعد این زوج رویایی كه به (ویلین) معروف شده بودند به خانه 1/3 میلیون پوندی خود در نزدیكی (فورمبی) نقل مكان كردند و مدتی بعد به چشایر رفتند.
كالین مك لاگلین هم‌اكنون یك ستون اختصاصی در مجله closer دارد و به خاطر همین حضور مختصر او در آن مجله، فروش آن چندین برابر شده است. او به كار تبلیغات و طراحی لباس نیز علاقه خاصی دارد. كالین مك لاگلین چندی پیش به عنوان (خوش‌پوش‌ترین زن) انتخاب شد. قرار است زندگینامه كالین با نام (به دنیای من خوش آمدید) سال آینده منتشر شود. او با فعالیت‌های مختلف خود در زمینه‌های هنر، تبلیغات و گاه نویسندگی و البته نام پرآوازه نامزدش و محبوبیت او در میان مردم انگلیس، ثروت زیادی را برای خود فراهم كرده و توانسته است خود را از آن قشر كارگر و ضعیف اجتماعی كه در كودكی در میانشان می‌‌زیسته است و شاید آرزو داشت از مشكلات آن رهایی یابد، بالا بكشد.
كالین در حال حاضر ثروتی برابر با سه میلیون و پانصد هزار پوند دارد و در حقیقت به رویاهای دست‌نیافتنی دوران كودكی خود دست یافته است. رونی و كالین هم‌اكنون در خانه مجلل خود در چشایر زندگی می‌‌كنند. آنها پس از تخریب یك خانه بزرگ متعلق به دهه سی، این بنای تازه را به جای آن ساختند ولی ظاهرا هنوز قانع نشده‌‌اند زیرا قصد دارند خانه خود را بزرگ‌تر كنند. همسایه‌ها به شوخی می‌‌گویند این قسمت اضافی برای لباس‌های جدید كالین است. خانه مهاجم منچستریونایتد شش اتاق خواب، یك استخر سرپوشیده، سینما، اتاق‌ بازی و زمین ژیمناستیك و تنیس دارد و یك سال پیش ساخته شده است. حال مهندسین طراح ساختمان به او گفته‌اند قادرند یك بخش دو طبقه بر روی گاراژ اضافه كرده و بدین ترتیب فضای خانه را بزرگ‌تر كنند تا او بتواند به راحتی با همسر آینده خود در آن زندگی كند.
یكی از همسایه‌ها می‌‌گوید(مردم می‌‌گویند رونی می‌‌خواهد با این كار جای بیشتری برای لباس‌های كالین تهیه كند. ما همیشه كالین را در حال لباس خریدن می‌‌بینیم او همیشه چند كیسه در دست دارد. عجیب است آنها چه‌طور این همه اتاق را پر كرده‌اند و به این زودی به جای بیشتری احتیاج پیدا كرده‌اند. آنها فقط دو نفر هستند.)




:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
نويد در تاریخ : 1390/10/7/3 - - گفته است :
عالي بود


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: